Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, April 27, 2010

:: sahabat dan kawan ::

sahabat saya atau kawan saya
SAMA SAJA
hehe...

beliau ialah Nor Shanirah Mohd Subri

sanggup datang dari kubang menerong semata-mata untuk melawat
kawan dia (SAYA lah tue)
yang sedang BERKHIDMAT UNTUK NEGARA
di biG pumpkin..


walaupun tersasar jauh...mengharungi ladang kelapa sawit
akhirnya sahabat saya sampai jua..
dengan EGO nya itu..




mari berkenalan dengan beliau :~


nama : seperti yang tertera di atas...
tempat tinggal : taman sri menerong kubang menerong, penang mai!
tarikh lahir : 21 Julai 1984
tempat lahir : penang
warna kulit : putih melepak + gebus
bentuk badan : dulu chubby, la ni dah slim-river (i jeles ok!)
keturunan : melayu + chinese (tp suka mkn chinese food)
lesen : b2, dan D
hobi : suka gelakkan aku yang suka bt lawak(lawak lah sangat)
kemahiran : sastrawati -kira sama level ng A.Samad Said lah(bagi aku) cuma dia xbopa yakin karya dia tu ley pi jauh sebab dia nie malu2 kucing-MEOWW
sifat peribadi : sangat perahsia, dan pandai simpan rahsia...pemalu...periang..mudah dibawa kemana-mana(mcm brg plak hehe...)suka syopink mcm aku...dan tak banyak karenah...


beliau saya kenal masa saya mula-mula masuk UM..tahun 2004..camna saya kenai dia, sebab masa pendaftaran di kolej kediaman ketiga, Tunku Kurshiah dia potong barisan (depan saya)..masa tu cm bengang jugak lah kan..ha lah..orang beratur pny panjang, depa mai selit depan aku..hahaha.. pastu siap senyum sengeh kat aku...buat muka xbersalah..haha...aku pon mula bermanis muka, memulakan perkenalan..............

dipendekkan cerita, kami mula rapat sejak semester ke-3,tahun ke-2 sebab kami duduk sebilik... pergi makan, kuliah, lebri, semua sekali.... masuk aktiviti apa-pon sekali... ekcerli, sahabat saya ni ada geng tersendiri, yang sama major n minor, kuliah n tutorial... saya berbeda ya dengan mereka..hehe....

tahun ke-3 kami beralih-arah untuk mendapat pengalaman baru dan persekitaran baru..kami berdua ambil keputusan untuk tinggal di luar ... PANTAI HILL PARK... wahh sungguh best tempat ini..dah lah kondo, sangat secure, bersih, parking pon tak gadoh, de swimming pool, pasar malam pon dekat, 7eleven,kedai stationary...lengkap lah kemudahan tue... masa tu sahabat saya pilih untuk tinggal bersama saya, walaupun dia ada geng dia sendiri..hehe... mungkin dia ada sebab..mana lah saya taw..(mungkin dia suka dengar saya berdengkur kot) hahaha.... masa ni kami dua jadi minah rempit..tapi yang berkhemah lah... sorang suzuki v100 sorang EGO...dua2 kaler biru..ngam sungguh..hehe...

aku ingat lagi, time tu kami kuar ke SOGO..masa kat surau SOGO, sahabat saya telah kehilangan sling bag yang mengandungi kopek dan kunci motor dan rumah...sahabat saya time tu sangat down..ya lah tak sangka kan benda ni nak jadi kat surau...saya pon turut kehilangan sesuatu iaitu sling bag! sahabat saya guna sling saya hari tu, jadi sekaligus pencopek hamek... alhamdulillah semua perkara dapat diselesaikan dengan baik..

kami berdua ni agak banyak persamaan... citarasa pon lebih kurang saja.. kadang2 kami makan share saja..beli yong tau foO! xpon saya msak megi sebungkuih makan sama2... sonok kawan ng dia sebab dia cepat tangkap kalau ada sesuatu yang terlintas di kepala saya..otomatik kami tgk muka masing2..dan dua2 gelak.... saya lak suka tiru gaya orang... suara orang..bukan kebolehan atau bakat ok! dah memang otak mereng cmni lah..hahahaa...


nak pendek lagi cerita. saya still kontek dgn dia even masing2 dah da haluan masing2..haluan kemana2 hala pon xtahu lagi...sebab kami berdua saja yang belum menjumpai jalan kebenaran..hehe...geng2 dia sudah ada arah tuju..dan komitmen..

xpa sahabatku, walaupun kita masih mencari2 jalan dan arah haluan hidup, ketabahan dan kekuatan untuk mengharungi liku-liku hidup ini amat diperlukan, tanpamu siapalah aku! ecece..

Adat berkawan, kalau tak dak gadoh2 tu muhung lah....penah jugak gaduh time dekat U, mungkin sebab terlalu akrab sangat kot..hehe..aku plak sensitip..memang agak kelakar lah kalau diingat semula....

kesimpulannya, saya hepi sangat berkawan dengan dia..xtahu plak dia senang ke tak kawan dengan saya..heehee.... hope lepas ni perhubungan kami akan berterusan walaupun kami dah berkeluarga..(aiseh!)..beruban...hehe....

SELAMAT MAJU JAYA SAHABATKU,
NOR SHANIRAH MOHD SUBRI


~FRIENDSHIP FOREVER~








*bersantai di Ulu Yam


*mamam di mcD




































*Majlis Tautan Kasih, APM UM



*our roOm @ Pantai Hill Park







































Sahabatku, walau apapun yang terjadi, saya tetap menyokong dan mendokong kamu. Semoga talian ini hingga ke hujung nyawa.















p/s : pasni citer pasai kawan lain plak..

0 comments: