Saturday, July 12, 2014

Ramadhan~

Assalamualaikum wbt.

dah masuk 15 Ramadhan..

Alhamdulillah..berjaya berpuasa dan kembali berselera..

baby agak strOO0ngg kali ni..maybe sebab dah 7m++

Sepanjang ramadhan ni..

mama masak..letey macamna pon tetap masak..

jimat $ dan tidak membazir...

sebab makan pontak tera(banyak) mana..

lebih baik masak...


Dalam kesibukan orang lain membuat persiapan raya..

mama relax lagi..sbb baju Ammar dah beli awal2...

tunggu nak beli kasut ja untuk dia..

mama n papa pakai mana ada sudah..hehe..

baju papa n ammar dah tokwan beli..malas nk beli lagi..

untungkan..wan hampa beliii....

mama kena lah cari..kira tahun ini ikut jer tema family mama..

HIJAU kateko!

hehe...

hopefully mama dpt lah cari dress yg cun2 kaler hijaw..

raya ni plan katanya nak bakaq2 satey...

family mama dan fil...

sbb shuben ai dulu keje jual satey..

so dah deal lah dgn x tokey dia..hehee...

sedap satey dia...kuah pon sedap...



Di samping kita bergembira membuat persiapan raya..berbuat ibadah dalam bulan puasa...

Jangan lupa sedekah mana yang mampu terutama doa setiap kali solat

kepada saudara2 kita di Gaza...

Hebatnya mereka berperang semasa bulan ramadhan...

Betapa besar ganjaran dan berkatnya mereka memperjuangkan agama Islam

Kalau kita di Malaysia dapat berbuka dengan sekenyang-kenyangnya..

ingatlah mereka di sana..hanya mengutip serbuk2 roti untuk berbuka...

Ya Allah sedihnya...jangan kau lemahkan iman2 kami dengan ancaman2 luar..

Berdoalah kita...sesungguhnya itu sahaja senjata kita di Malaysia.


Sekian.






Friday, June 27, 2014

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

Ammar 5m


Setitik tinta jadi noda
Setitik salah jadi dosa
Bulan penuh berkah segera tiba
Mari tekun ibadah di bulan puasa
Marhaban ya ramadhan, sambutlah dengan senyuman

Sempena Ramadhan yang bakal tiba marilah kita sama-sama:

[1] Setting jiwa
[2] Upgrade iman
[3] Download sabar
[4] Delete dosa
[5] Approve maaf
[6] Searching pahala


Salam Ramadhan dari saya sekeluarga :)

Arjuna Beta (PiC OnLY)







Thursday, June 26, 2014

Lawatan Taska PNM ke Aquaria (PiC OnLY)

















PAPA's Day

 eh eh aritu Papa's Day larr..
Tataw lah cek..sebab xpenah sambut...
Taw2 je penuh wall dgn ucapan2 pasai ni..hahahaa
Xpa bagi ai..hari2 hari BapaK..
hehee...
Nah sekeping gambaq!
sexy dan seksa..sila pejam mata!
bagi yang xsuka diam2 sudah!

*************
Untuk Abah!
Abah you are my superhero!eh eh..salahh
super duper Hero!
hahaa...
Kami sayang Abah dunia Akhirat!
That's it!!!

Thursday, April 3, 2014

Hye..........


Assalamualaikum semua...
lama kan xupdate..awal tahun ni sangat mencabar..dan menduga ai dan famili..

Pic kat atas masa Ammar warded time balik sp..demam panas terlampau..sampai tarik..
bahasa doc nya demam sawan lah...

memang gelabah juga lah bila Ammar kena..time tu +- jam 2.15am...
mama papa tgh syok tidoq...

Memang dah taw Ammar demam...tapi dah jelom bagai...tak sangka..
suhu dia naik secara tiba2..

dan aku terjaga sbb Ammar tersentuh badan aku..Nasib aku sangat baik sebab aku sedar..

Dan cepat2 lah jerit satu rumah bangun...
Terus bawa g emergency..

Seksa nya kemain dari sampai emergency hingga lah discaj..
Ammar ni kategori payah makan ubat..
urat plak xnampak..nk ambil darah..
tembun sangat tgn tu..
tp time tu makan pon xlalu..sian dia...
turun 500g..

tapi alhamdulillah..sehari jer warded...esoknya doc suh balik...

Baru tak baru lah..dekat sebulan dah la...pic kat bawah ni..
sambutan birthday Ammar kat school..

Selamat Hari Lahir sayang mama..
Sayang, semoga membesar dengan sehat,
menjadi anak yang soleh, taat pada agama,
berbakti kepada negara,
sentiasa menghormati semua orang.

Mama tahu mama bukan lah mama yang terbaik..
Mama bukan seorang yang sempurna, 
Tapi mama cuba memberikan yang terbaik buat anak mama,
Sama seperti mama lain juga.....

Mama berharap apabila Ammar besar jangan lupa diri dan 
sentiasa menjadi kesenangan orang...

Mama tak nak ajar anak mama hidup senang, bermewah-mewahan..
Cukuplah sekadar pakaian, makan minum dan tempat tinggal
dan sekolah yang sederhana.

Mama xmampu nak belikan Ammar ipad, tab, sebagai permainan harian Ammar...
sebagai alat pembelajaran Ammar...

Apa yang mama beri hanya lah dari kedai rm2...or pasar malam...

Mama tahu semua itu salah satu alat bantu pembelajaran zaman sekarang...
tapi bukan mama xnak beli tapi belom masanya lagi...

Harap Ammar faham bila Ammar dewasa kelak!
Sayang Ammar sangat2...

Love you sayang till jannah!
-MuhammadAmmarKausar-
-turn2-




Tuesday, November 5, 2013

Bila dah sebati....

Assalamualaikum..


Bila kita dah sebati dengan perangai baik/buruk kita..buat macammana pon kita tetap lagu tu jugak? betoi dak?Bukan kat sini nak mengata menambah dosa, tapi sekadar luahan perasaan...kita ni manusia kena lah tahu hormat pada orang..kena tahu adat dan cara..sebagai contoh, bila kita dudok dengan saudara mara kita tak kira lah hang tumpang sekejap or lama..kena lah tahu adab..contoh..dah tahu dok rumah orang tolong lah apa yang patut..jangan lah ko melepak dalam bilik...bkurung..bila rasa nk mkn baru kluar..bila rasa nak uk uk baru kluar..myapu tidak, mngemas tidak, membasuh tidak..jauh skali la mbuang sampah..jamban apatah lagi....mmg xpernah peduli lah..orang dah kira baik lah tu kasi tompang duduk..duit sewa, api air dan belanja dapor..sikit orang xminta, ini lah yang nak ditekankan..bila dah diberi kesenangan..faham2 lah kan...bukan meminta..kalau duduk seminggu dua ok lah..ini dah berbulan2...kalau orang lain mahu nya kena smash dah ni..naseb baik dpt ipar duai yang "terlampau" pikir perasaan org lain..berbanding diri sendiri... bila dah jadi cmni..aura positif dlm rumah tu dah xde...smakin kurang..asyik nak gadoh aje..hurmmm...manusia manusia... bila hang nak sedaq diri?tak kan sampai nak kena tazkirah baru sedaq diri...manusia pesen ni adalah manusia yang xboley tunjuk ajaq..jenis buat kpala depa ja...sabaq jelah...sekarang ni kalau basuh beras..baca2 skit lah..untuk lembutkan hati mereka..itu je caranya..hehehe sudahlah..membebel plak kali nih! chow!!

p/s : contoh la sangat..grrrrr