Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Thursday, July 1, 2010

{ Selamat Ulang Tahun 3ehan }

Justify FullAmboi ulang tahun ape lak nie, cik 3ehan oOi.....jeng..jeng..jeng...kalau hampa semua nak tau..hari ini bersamaan 1hb Julai 2010, genap setahun saya berkhidmat di jabatan kerajaan..hehe...orang tua-tua cakap, setahun jagung..masih baru lagi dalam bidang perpustakaan nie...korang kalau nak taw, aku ni bukan lah dari aliran lebri pon...tah macamna boley sesat diterima kerja di sini aku pon xtaw..mungkin ini yang dinamakan R.E.Z.E.K.I =)

diam tak diam, pejam celik pejam celik, dah setahun aku kerja lebri..macam2 benda yang aku belajar..dari zerrO kena belajar..alhamdulillah, sekrang nie masih belajar lagi..usaha meningkatkan prestasi lebri dan kerja aku..bukan senang nak handle kerja cam aku nie..ingat keja lebri goyang kaki, goyang kepala..few..xterkira kerja..kalau nk ikutkan kerja memang xpernah habes... dari jam masuk sampai lah jam balik..

Mula-mula aku dapat kerja lebri, aku di beri kursus selama 3 hari 2 malam di Hotel Morib, Selangor. Semasa kursus tu lah aku diberitahu petempatan. ekcerli semasa mula-mula daftar di lebri negara, ada yg dah tahu petempatan termasuk aku. akibat kelalaian staff lebri negara, ada dua, tiga makhluk telah terlihat senarai nama dan petempatan...dah taw awal dr sepatutnya jadi x surprise lah pulak..hehe..aku yang tak tahu apa2 ni terpinga-pinga jer bila suasana jadi kelam kelibut...so, aku mek keputusan pi keluar dewan then ternampak kertas dan melihat dan meneliti..betullahh itu yang kami cari...lepas cari nama dan baca mana lebri depa nak campak..terus aku telepon daddy saya, ckp dpt kat "situ"..tak lupa my bf pon aku call...ternyata perasaan aku ketika itu, sangatlah kosong..xtahu kat mana tempat tue? xde sedara mara..so, aku diamkan aje buat sementara waktu sehingga betul2 dapat surat..

Hari terakhir aku di Morib, adalah saat2 yang dinantikan setiap peserta..bila diumumkan mengikut negeri, seorang demi seorang keluar mengambil surat..ada yang menangis...ada yang senyum..ade yang masam mencuka getah..mcm2 peel lah boley tengok..aku pulak??herm...tunggu satu2 negeri habes, ingat dah xde nama kat kedah dapat kat negeri lain..tapi bila dah sebut Sabah Sarawak tu ape kejadahnya pulak kan? xkan lah depa lempaq aku ke sana...last2 depa cakap.ok dah habesss....HAH?!? Mawunya tak meroyan sat aku time tu... tetibe rasa cam eh, betul ke aku ni diterima keje ni...tah2 sia2 ja aku 3hari kat situ, upanya nama aku xde..hahaha... suspen kan??kan??

Selang dua tiga minit, urusetia tu tanya, ADA SESIAPA YANG NAMA DIA TAK DIPANGGIL, SILA ANGKAT TANGAN?? dalam keadaan takut2 dan malu (tahap gaban) aku pon angkat slow2...tu pon bila aku toleh2 nampak ada orang angkat..hahha...taw plak malu cik tembun nieh..hahaha...pastu siap suruh geng2 tak dak nama ni pi depan lagi...hermmm lagi suspen time tu...dok kalut tny member, weh pasepa nama aku xdak nie..depa nk jwb natang pa, depa pon bukan keja depa..hahaha...dengan langkah ala2 catwalk aku pon pi depan..dalam 5-6 orang ja..

Sampai tang depan kami duduk kerusi depan sederet..pastu dia panggey ikut nama...sebelum aku tu ada budak perempuan India, lepas dia balik dr meja depan dia dok sebelah aku sambil nanges..teresak2 lak tu..yg aku suspen tak dak dah time tu, bertukar perasaan plak bila tgk dia dok riyau cmtu..aku tny lah dia (pura2 mesra) awatnya..dia tunjuk offer letter dia kat aku..pastu aku ckp kenapa?? dia pon jwb dgn sendu..ini tempat manyak jauh dari rumah saya...saya mana boley pigi tempat jauh2..amma saya sakit, sudah tua, tarak sapa mau jaga...ayoO itu mcm ka?(sangatlah simpati)cik tembun jwb.. sabar ye, deorang ckp boley adjust lagi, jangan nangis ok!

NORZEHAN RAZALI...hah, baru glabah bila nama aku disebut..teringat lak nasib aku..mana depa nk bagi xtaw lah...bila dpt surat terus tengok perkara..fuhh..lega lah sikit bila tgk dpt dalam kedah jugak..hehehe..kan tadi aku de sebut masa kat lebri negara dah bocor petempatan, tp aku tgk xsama plak tempat tu, mungkin sebab kelewatan diberitahu kekosongan oleh pihak negeri..

apapapun aku sangat berterima kasih kepada pihak lebri negara kerna mereka bertungkus lumus memberikan yang terbaik kepada kami, seperti kata-kata yang dialungkan oleh mereka, kami ni ibarat anak emas. kalau kerja lain mahu ke xmahu ker...kalau kena dekat sarawak, sarawak lah kitak...mcm kerja aku ni, xlah susah pon, cuma kena pandai bincang dengan pihak lebri ngr la...tukar suka sama suka pon boley..on the spot deorang tukarkan kami..itu yg best..tapi aku amalkan konsep R.E.D.H.O .Terima seadanya jika itu yang tertulis...tiada paksaan pon...

Sampai sekarang aku masih tak percaya(Cinta?) bukan..itu lagu..ehehe.. yang aku sudah terlibat dalam bidang kelebrian selama setahun..rasa mcm ilmu lebri ni, makin digali, makin banyak pulak harus digali..hehehe..(paham ke?)

apa-apa pon aku enjoy dengan kerja nie, kadang2 agak letey..al-maklumlah kerja dengan masyarakat nie, xley merungut..itu pon dh bagus rezeki yg Allah Taala bagi dekat aku... akan ku pelajari sedaya upaya, mendalami ilmu lebri ni..bukan senang nie..aku lebey menumpukan kepada perkara2 luar saja..perkara dalaman kurang arif. tapi aku percaya kalau ada tunjuk ajar atau kursus lagi memudahkan kerja aku...hope cepat2 dpt tawaran kursus dr lebi negara..can't wait nk belajar benda2 baru....

Selain itu, ada benda yang lebih mustahak dari mustahil(eh, melalut! lak) jeng..jeng..jeng..
saya dah pandai M.E.M.A.N.D.U. !! hahaha...tahapehape jer aku ni..itu pon mustahak aka penting ka? iskkk...sangatlah penting taw...sebab saya mempunyai lesen memandu selama 6tahun wokey..diulang E.N.A.M. (6)tahun. selama ni cuma pandai merempit di KL nun, bila dapat offer kerja di kedah ni, nak x nak aku kena bawak kereta jugak...tidak sapa yg rajin sangat nak hantaq aku pi kerja? dreba? jgn perasan lah cik tembun ooi...gaji 3 bulan xdapat ada hati nk pakai dreba..huuhuu...

mula2 balik ke kedah, kena kursus selama seminggu di alor star..hah korang percaya tak? (percaya jugak!) dapat pegang stereng trus kena bawak g alor star...macam nak teriak ja aku time tu..mana taknya, member yg sekali dgn aku pon xpandai drive, jadi aku yang ade sedikit(sezarah kot!) keberanian dari dia terpaksa menDrive(bukan drift) kereta ke AS..huhuu...pada mulanya memang agak kekok..sebab selama ni dok tengok orang drive aje...ilmu tu adelah sikit2...tapi nak praktik tu je sangat lah seriyaw..(keta mak bapak lah katakan!)

dari seminggu ke sebulan dan kini setahun, ALHAMDULILLAH..syukur tak terhingga, aku boley mendrive kereta dengan selamat.tapi tak patut ade segelintir makhluk berkata aku ni bawak laju.....memanglah laju, tengok jalan lah..kalau dh takde kereta aku laju lah..kalau jln mcm kat KL ko nak mampos ke?? apapon aku bukan PemandU yang handal di jalan raya, aku juga bukan PemandU yang senang dibuli di atas jalan raya. hihiii....kalau salah tolong angkat tangan ok!

Berbalik pada kerja aku, kalau nk cerita satu per satu memang xcukup tidor lah aku jwbnya...kena minum long jack baru tahan lama (?) ahhahaha... satu demi satu perkara yang aku ingin bawa perubahan di lebri aku (big pumpkin) . Alhamdulillah 26hb Jun yang lepas, aku baru saja selesai buat satu event Hari Terbuka Perpustakaan Desa Labu Besar. Sungguh ku terharu dengan kesungguhan jawatankuasa lebri aku (yang padaku tiada tandingan) sayang pakcik2-makcik2 semua.... tak ku sangka Idea bodo2 aku ni akhirnya telah menjadi realiti...hehe....

maaf ya kawan2 semua, cik tembun terasa mata cik tembun telah ditarik2 oleh sang syiatan...sori yek..sampai sini saja celoteh cik tembun, terasa berat sudah mata ni...esok pagi cik tembun nak pi berJogging..(rajin kan?) ada sebab tu yg kena rajin sikit... hahahaha...ok next entry cik tembun cerita ok..bye2..selamat malam, sweet dreams~






0 comments: