Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, February 15, 2011

Oh, Kampung!

Salam u oals~
kian lama kian liat plak nak hapdet belog~

this mOnth aku dah tinggal sendrik..
i mean sewa rumah yang dekat skit dgn lebri aku..

dah 3 hari selsema, demam dan penyakit baru batuk..
sian kan..dah lah asben jauh di mata..
uhuk2...kalau dia ada mesti aku mengada2
(sila muntah)...

hermm...korang taw..nyaman sguh bila di kampung..
malam2 sejuk..bunyi cengkerik...

umah aku plak dkt dgn kandang lembu n kamen..adushhh..
bau nya ngak tahan!
tapi xderlah terjejas kehidupan aku pon..
dalam umah xde pon bau...
baju-baju aku suma letak softlan..hehe...

bila hidup di sini, jiwa aku tenang skit...
jauh dr kecamukan dan kecelaruan hidup aku...

aku bimbang kalau lebih lama aku di sana
hati aku akan membengkak

aku pon semakin xfaham,
kenapa akhir-akhir zaman ni
kita diberi ujian yang Maha Hebat

mungkin kesalahan lampau kita,
wallahualam..

yang penting sekarang aku di kampung,
bebas melakukan apa yang aku hajati..

kalau aku ada di sana pon bukan aku dihargai,
malah disakiti adalah..susah untuk aku tafsir apa yang ada
dalam benak fikiran mereka...

sekarang aku selesa dan rasa aman sekali
hanya Menanti Sang Perwira pulang ke rumah...

0 comments: